can u see.??

can u see.??
penat .

Sunday, December 19, 2010

HATI manusia laen2.


semalam. berlaku la satu peristiwa di pagi subuh yg hening ditemani hujan.
benda tu x pernah berlaku kt aku sebelum ni.
jd aku agak gubra la.
tp aku cube bertindak bijak.

aku dpt 1st call dr sumone.
then jumpe si sumone tu.
aku sngt2 la bersangka baik ngn dye.
aku rase gembira dan senyum je.
nak balik rumah dgn sng hati.
tp otw balik ke rumah. aku dpt mesej dr dye.
yg buat aku rase xsedap hati.
tp xpe.
then. next aku call dye.
n dye pun mesej aku lg.
cara dy bertindak seolah2 xpercaya aku.
dan seolah2 aku ni penjenayah.
aku sedeh sngat.
RALAT.! TERKILAN. !
aku cube buat baik kt dye.
brtanggungjawab pada dye.
kalau aku jd dye. berada di pihak dye.
aku dan ahli keluarga aku yg laen aku bersikap lebih terbuka.
lebih prihatin.
lebih berperikemanusiaan.
sebab kite same2 manusia. student.
tp nmpaknye laen pulak dgn dye dan familynye.
FINE. bukan semua manusia same.
tp please la jgn bertindak seperti kalian x percaya ngn aku.
aku ni kalau jahat mane pun xkan dpt lari mane la.
kite same2 study d tmpat yg same.
aku xsuke dan xnak cari musuh.
so boleh x settle cara aman daman.?
kenapa nk sulitkn keadaan.
WHY?

aku SEDIH RALAT TERKILAN.!
x percaya kalian begitu.
IM SORRY ok.

ape yg aku dpt dr peristiwa ini.
bukan semua manusia same.
walaupun aku bersngka baik ngan orang, aku perlu lebih hati-hati...
supaya org x ambil kesempatan atas aku.
xpijak kepala aku.
aku jugak belajar agak bijak dan berani dalam selesaikan masalah.



baru kini aku sedar.!


rambut same hitam , HATI LAIN2.







2 comments:

  1. sabar..
    sabar kena banyak dalam hidup
    dalam hidup kena banyak sabar

    orang wat ape pun.. sabar selagi boleh
    jangan balas kejahatan orang
    insya-Allah banyak pahalanya

    ReplyDelete