can u see.??

can u see.??
penat .

Tuesday, January 10, 2012

Love Cooking !




Assalamualaikum.

lame tak bukak benda ni.

sepanjang cuti ni ape yang aku buat.
ntah ape je aku rase.
tolongla.

tapi ada satu benda yang aku minat .
MASAK

mesti tak percaye kan.
sebab aku kan tak pandai masak. :(

tapi aku memang suke masak.
DAN sebaiknya :

1. takde orang lain kat dapur. sebab rase mcm diperhatikan je. TAK SUKE.
2. bahan2 harus cukup. kalau tak rase... ishhhh.
3. ade resipi / pernah tengok mak masak / rase yakin boleh buat. :P
4. bawang2 dah siap kupas. sangat tak suke penyediaan bahan2, terutama kupas bawang.. tapi terpaksa.


memang dari dulu aku masak . tapi hentam2 n campak2. skrang pun same gak. seronok bila tngok mak ayah adik kakak abang makan. rase gembira. dan memberi satu KEPUASAN. And usually, bila dah masak, selera makan yang patut ade dlm kul 1 tiada. hilang dek penat kot. mak pun selalu gitu. dan rase ramai begitu kan. biase kalau dah penat masak n buat kerja lain, Lunch jawabnye pada pukul 3 or 4. Kadang2 kul 5.


aku harap sngat nanti aku boleh jadi orang yang pandai masak. sebab aku suke makan.




Ya Allah. jadikan aku seorang yang sentiasa merasa CUKUP dan BERSYUKUR.




p/s: bile time sedang kenyang atau senang, fikirkan orang yang dlm keadaan susah. supaya jadi hamba yang bersyukur sentiasa.





No comments:

Post a Comment